Info ja asiointi

Tervetuloa Haapaveden seurakunnan kotisivuille! Tule kuin kotiin ja löydä paikkasi kotikirkossa.

Kotisivuilta löydät eri osioista jumalanpalvelukset, tilaisuudet ja tapahtumat, kerhot, leirit ja kuorojen toiminnan. Blogista voit lukea tuoreimpia ajatuksia. Työntekijöiden henkilökohtaiset puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet löydät kohdasta yhteystiedot.

Käyntiosoitteemme on
Tähtelänkuja 5
86600 Haapavesi

Ensisijainen laskutusmuoto on verkkolasku

Laskutusosoite:
Verkkolaskuosoite 003701848759
Verkkolaskkuoperaattori: CGI
Välittäjätunnus: 003703575029

Kirkon Palvelukeskus
Haapaveden seurakunta
PL 5018
02066 DOCUSCAN

Sähköpostiosoite laskulle: kkr.pl5018@xbs-salo.com

Haapaveden seurakunta kuuluu Oulun hiippakuntaan ja Kalajoen rovastikuntaan. Seurakunnassa on vajaa 6000 jäsentä. Jäsenmäärän perusteella Haapaveden seurakunta kuuluu Kalajoen rovastikunnan 12 seurakunnan joukossa seurakuntien keskikastiin.

Kirkkovaltuusto johtaa ja valvoo seurakunnan toimintaa. Kirkkovaltuuston puheenjohtaja on Eliisa Pihlaja-Vihelä, varapuheenjohtaja Eeva-Leena Murtoperä. Kirkkoneuvostoa johtaa virkansa puolesta kirkkoherra ja varapuheenjohtajana toimii Heikki Ahola. Kirkkoneuvoston tukena toimivat johtokunnat ja tiimit. Johtokunnat on muodostettu kasvatus-, diakonia-, sekä lähetys- ja evankelioimistyöhön. Jumalanpalveluselämän ja musiikin, perhetyön ja viestinnän tukena ovat tiimit. Toimikuntia ovat rakennustoimikunta ja ympäristötoimikunta.

Kirkkoherranvirasto pitää yllä kirkonkirjoja ja antaa jäsenrekisteriin ja toimituksiin liittyviä palveluja seurakuntalaisille. Taloustoimisto hoitaa seurakunnan varojen käyttöä. Tiedottamisesta vastaa kirkkoherra. Seurakunnan oma yksisivuinen tiedotuslehti Seurakuntaviesti ilmestyy Haapavesi-lehdessä 7–8 kertaa vuodessa. Tiedotussihteerinä toimii omassa toimenkuvassaan nuorisotyönohjaaja Juho Heikkilä. Seurakuntaviesti on luettavissa myös täällä kotisivuilla.

Kirkolliset ilmoitukset seurakunnan toiminnasta ja tapahtumista julkaistaan keskiviikkoisin Kalajokilaakso -lehdessaä, torstaisin Pyhäjokiseudussa ja Haapavesi-lehdessä sekä kotisivuilla.

Haapaveden kirkko ja seurakuntakeskus kesäisenä päivänä
Tähtelänkuja 5
86600  Haapavesi

Avoinna ma, ti ja to klo 9-13.
Keskiviikkoisin ja perjantaisin suljettu. Puh: 08 459 8500

Virkatodistustilaukset 1.1.2021 alkaen Oulun aluekeskusrekisteriin puh. 08 3161303. Tai tilaa virkatodistus verkossa: tilaavirkatodistus.fi.

Sukututkimukset, kyselyt ja tilaukset 1.1.2021 alkaen Oulunaluekeskusrekisteriin, puh. 08-3161303

KIRKKOHERRANVIRASTON AUKIOLOAJAT  ma, ti ja to klo 9-13. Keskiviikkoisin ja perjantaisin suljettu! puh. 08-4598 500.